Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży w sklepie internetowym www.adorre.pl (dalej: Sklep).
Terminy określone w Regulaminie (dalej: Regulamin) oznaczają:
Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U .z 1964 r. nr 16, poz. 93 ze zm.).
Kodeks postępowania cywilnego – Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r.(Dz.U.1964r., nr 43, poz. 296 ze zm.).
Usługodawca - firma DE-SIGN Tomasz Zbęk dostępna pod adresem: ul. Tymienieckiego 25c/421, 90-350 Łódź, posiadająca NIP: 829-152-87-89, REGON: 731582192
Regulamin – niniejszy Regulamin utworzony na podst. art. 8 ust. 3 Ustawy z dnia 10 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204), który określa zasady dokonywania zakupów w sklepie.
Kupujący (Klient) - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienie w Sklepie.
Sklep (Sklep internetowy) - serwis internetowy dostępny pod adresem www.adorre.pl, gdzie Klient dokonuje zakupów na odległość.
Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu przez Usługodawcę na rzecz Klienta zgodnie z przepisami prawa oraz na zasadach określonych w Regulaminie.
Towar (Artykuł, Przedmiot) – produkt, którego opis jest dostępny w Sklepie.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sklepem a Klientem za pośrednictwem serwisu internetowego Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, które określa rodzaj oraz liczbę Towaru.
Konto (Konto Klienta) - zbiór zasobów i ustawień zapisanych w bazie danych Sklepu dla Klienta w ramach korzystania przez niego z funkcji Sklepu i realizacji Zamówienia. Dostęp do Konta możliwy jest po zalogowaniu.
Rejestracja – czynność warunkująca założenie konta w Sklepie i późniejsze korzystanie z funkcji Sklepu.
Forma płatności – forma zapłaty za zamówiony Towar, wybrana przez Klienta podczas składanego Zamówienia oferowana przez Sklep lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy płatności.
Forma dostawy – forma dostarczenia zamówionego Towaru, wybrana przez Klienta podczas składanego Zamówienia lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy dostawy.
§ 1 Postanowienia ogólne
Właścicielem Sklepu Internetowego www.adorre.pl jest firma DE-SIGN Tomasz Zbęk dostępna pod adresem: ul. Tymienieckiego 25c/421, 90-350 Łódź, posiadająca NIP: 829-152-87-89, REGON: 731582192.
Kontakt ze Sklepem internetowym można uzyskać:
a) pod numerem telefonu 607-345-978 (koszt połączenia za 1 minutę zgodnie z taryfą operatora),
b) korzystając z poczty elektronicznej: galeria@adorre.pl
c) korespondencyjnie : ADORRE, ul. Tymienieckiego 25c/421, 90-350 Łódź
Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż wyrobów jubilerskich
Sprzedający realizuje zamówienia bez ograniczeń terytorialnych i czasowych. Czasem właściwym dla Sprzedającego jest CET (Central European Time).
Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sklepem internetowym www.adorre.pl zawierana jest w języku polskim.
Regulamin jest udostępniony Usługobiorcy nieodpłatnie przed zawarciem umowy , a także - na jego żądanie - w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się usługobiorca.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga korzystania z najnowszych wersji przeglądarek internetowych. W przypadku korzystania przez Klienta ze starszych wersji przeglądarek lub/i innych niż najnowsze, które są dostępne, Sprzedający nie gwarantuje poprawnego działania Sklepu. 8. Wsparcie oraz pomoc techniczna świadczone jest przez Usługodawcę drogą elektroniczną przez adres e-mail: galeria@adorre.pl lub/i przez telefon: +48 607 345 978. Wsparcie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, świadczone jest od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni kalendarzowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej) w godzinach 08.00 – 16.00.
Usługodawca nie udziela wsparcia w zakresie użytkowania usług zewnętrznych, a w zakresie usług dodatkowych na zasadach określonych w odrębnym regulaminie albo umowie.
§ 2 Składanie zamówień
Każdy produkt oferowany w sklepie pochodzi z legalnego źródła, jest fabrycznie nowy i posiada oryginalne opakowanie.
Ceny towarów znajdujących się w sklepie są cenami brutto i podane są w polskich złotych.
Podane ceny zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów przesyłki.
Zamówienia mogą być składane za pośrednictwem Sklepu, telefonicznie lub drogą mailową.
Zamówienia za pośrednictwem Sklepu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu należy zarejestrować się na jego stronie internetowej www.adorre.pl , wypełnić formularz oraz zaakceptować Regulamin.
Następnie należy dokonać wyboru Towarów zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie.
Klient dokonuje wyboru zamawianych Towarów przez dodanie ich do „Koszyka”, podaje dane niezbędne do dokonania wysyłki i wystawienia rachunku lub faktury VAT, wybiera sposób płatności i wysyła Zamówienie do Sklepu.
Z chwilą potwierdzenia zamówienia (poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę”) umowa sprzedaży zostaje zawarta. Klient otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail wiadomość ze Sklepu: „[Adorre] Potwierdzenie zamówienia”.
§ 3 Koszt i termin dostawy
Przesyłka wysyłana jest pod adres wskazany w formularzu Zamówienia. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
Przesyłka wysyłana jest w ciągu 1-3 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu.
Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sklepu.
Koszty przesyłki pokrywa Kupujący. Wysokość opłat uzależniona jest od rodzaju transportu oraz sposobu płatności. Klient może się zapoznać z cennikiem w każdej chwili klikając w link "Koszty dostawy".
§ 4 Sposoby płatności
Każda transakcja potwierdzana jest zgodnie z dyspozycją Klienta paragonem lub fakturą VAT.
Płatność za zamówiony towar może nastąpić:
- przelewem na konto bankowe Sklepu nr 12 1140 2004 0000 3902 7474 9684 w banku mBank (BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK, IBAN: PL12114020040000390274749684). Na opłacenie zamówienia Kupujący ma 3 dni, po tym terminie zamówienie zostanie anulowane.
- gotówką lub kartą (przy odbiorze osobistym towaru w siedzibie Sklepu),
- za pomocą płatności online realizowanych za pośrednictwem systemu mBank PayNow. Dostępne formy płatności elektronicznych: szybkie przelewy online, płatność BLIK, płatności GPay, płatności kartami płatniczymi Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
§ 5 Reklamacje i zwroty
A. Reklamacje
Towary oferowane w galerii Adorre są wykonywane ręcznie, z użyciem naturalnych materiałów, kamieni szlachetnych i półszlachetnych. Wiele z ich naturalnych cech jak różnice w kolorze czy wielkości poszczególnych elementów, spękana czy porowata powierzchnia, stanowią o ich wyjątkowości i nie będą uznane za wadę podczas reklamacji.
Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie Przedmiotu zamówionego z otrzymanymi, wynikające z różnicy w ustawieniu monitora Kupującego (np. różnicy w barwach) nie stanowią podstawy do reklamacji Przedmiotu.
Jeżeli po otrzymaniu zakupionego Przedmiotu Kupujący stwierdzi w nim wady powinien niezwłocznie skontaktować się ze sklepem www.adorre.pl wysyłając e-mail zawierający imię, nazwisko Kupującego, nr Zamówienia, numer Artykułu i dokładny opis stwierdzonej wady. Następnie po otrzymaniu odpowiedzi od Sklepu zawierającej szczegółową procedurę reklamacyjną, przedmiot należy odesłać na adres podany w zakładce Reklamacje i zwroty wraz z dokładnym opisem wady za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłką polecona priorytetową o zadeklarowanej wartości). Reklamacje rozpatrywane są w przeciągu 14 dni od ich wpłynięcia. Przedmiot z wadą zostanie przez Sklep naprawiony lub wymieniony na inny. Jeśli nie będzie możliwe naprawienie Przedmiotu, Kupującemu będzie zwrócona równowartość ceny Przedmiotu (z kosztem wysyłki i kosztem wysyłki zwrotnej do Sprzedającego).
W przypadku niedotarcia lub uszkodzenia przesyłki wysłanej za pośrednictwem Poczty Polskiej procedura reklamacyjna przebiega zgodnie z regulaminem Poczty Polskiej. Reklamacje rozpatrywane będą więc jedynie na podstawie protokołu reklamacyjnego sporządzonego w obecności pracownika Poczty Polskiej.
W przypadku niedotarcia lub uszkodzenia przesyłki wysłanej za pośrednictwem innego doręczyciela niż Poczta Polska mają zastosowanie procedury reklamacyjne odpowiednie dla danej firmy spedycyjnej.
W przypadku niedotarcia przesyłki do adresata wskutek podania nieprawidłowego lub niepełnego adresu odbiorcy (także, gdy podmiot dostarczający przesyłkę uzna podany adres za niewystarczający lub nieprawidłowy), wszystkie koszty związane z doręczeniem (także ponownym) przedmiotu ponosi Kupujący.
Reklamowany Towar należy odesłać na adres:
ADORRE
Ul. Tymienieckiego 25c/421
90-350 Łódź
tel. 607 345 978
B. RĘKOJMIA
Sprzedający jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli Przedmiot ma wadę fizyczną lub prawną zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie Cywilnym. Kupującemu z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Przedmiotu.
C. ZWROTY
Zgodnie z prawem Kupujący może odstąpić od zawartej na odległósć umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru przez Kupującego. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie e-mailem na adres Sklepu oświadczenia o chęci zwrotu przedmiotu przed jego upływem.
a) Oświadczenie o chęci zwrotu musi zawierać imię i nazwisko Kupującego, nr zamówienia, nazwę przedmiotu i ew. nr konta bankowego Kupującego, na które może zostać dokonany zwrot środków. Musi również zostać wysłane e-mailem na adres Sklepu nie później niż 14 dni od otrzymania przesyłki.
b) Zwracany przedmiot należy odesłać na adres nadawcy przesyłki podany w zakładce Reklamacje i zwroty. Koszty związane z odesłaniem przedmiotu ponosi Kupujący zwracający przedmiot. Przedmiot musi być odesłany niezwłocznie po zgłoszeniu chęci zwrotu. Ryzyko związane z odesłaniem przedmiotu ponosi Kupujący, dlatego zalecamy, aby dokonując zwrotu wysłać przedmiot na takich warunkach, na jakich został on dostarczony ze sklepu www.adorre.pl - czyli np. przesyłką rejestrowaną (np. poleconą), bezpiecznie zapakowany, ubezpieczony na odpowiednią kwotę itp. Przesyłki odsyłane za pobraniem nie będą przyjmowane.
c) Kupujący odsyła przedmiot do Sklepu na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
d) W przypadku gdy Kupujący skorzystał z darmowej wysyłki przysługującej przy zamówieniu o łącznej wartości 300zł lub więcej, może dokonać zwrotu części zamówionych Towarów, przy czym Sprzedawca obciąży Kupującego kosztami przesyłki, jakie klient musiałby ponieść dla pozostałej części zamówienia.
e) W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący zobowiązany jest do zwrotu przedmiotu w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
f) Jeżeli wraz z przedmiotem dostarczony był paragon, to powinien on zostać odesłany wraz z przedmiotem. Jeżeli faktura, to kupujący ma obowiązek załączyć podpisaną fakturę korygującą.
g) Zwrot pieniędzy odbywa się w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru z powrotem przez Sklep, z potrąceniem kosztów przesyłki.
h) Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
i) Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Przedmiotu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza granice zwykłego zarządu.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w przypadku:
a) Przedmiotu wykonanego na zamówienie indywidualne,
b) Przedmiotu, w którym na życzenie Kupującego dokonano zmian: np. materiałów, czy też rozmiaru.
c) Przedmiotu, który Kupujący chciałby zwrócić po upływie 14 dni kalendarzowych od daty jego otrzymania.
Przesyłkę zwrotną należy odesłać w ciągu 14 dni na adres:
ADORRE
Ul. Tymienieckiego 25c/421
90-350 Łódź
tel. 607 345 978
§ 6 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
1. Wraz z akceptacją regulaminu Klient wyraża zgodę, aby właściciel sklepu przetwarzał jego dane osobowe zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO), niezbędne dla procesu realizacji usługi oraz celów marketingowych. Jednocześnie Klient ma prawo do wglądu i poprawiania swoich danych osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 7 Prawa autorskie
Autorskie prawa majątkowe do elementów graficznych strony www.adorre.pl, w tym do logo Adorre i innych elementów layoutu strony, zdjęć i pozostałych grafik przysługują firmie DE-SIGN Tomasz Zbęk. Zabronione jest ich wykorzystywanie bez zgody firmy DE-SIGN Tomasz Zbęk.
§ 8 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy:
a) Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2012 r., poz. 1225),
b) Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r., nr 141, poz. 1176 z pozn. zm.),
c) właściwe przepisy Kodeksu cywilnego.
Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu w powiązaniu z realizacją umów zawartych między Sklepem a Konsumentem, będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwości miejscowej ogólnej i przemiennej zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
W stosunku do przedsiębiorców spory te będą rozpatrywane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sklepu internetowego.
Regulamin obowiązuje z dniem 1 stycznia 2018 roku.